söndag 21 februari 2010

Ztyle igår ♥

Igår så spelade min bror på Ztyle. Han hoppade in och spelade bas
med ett band som heter Adore. Dom skulle börja spela redan vi nio.
Så började göra mig i ordning vid halv 7 för att ha gott om tid.
När jag var färdig vid åtta, satt Marcus fortfarande och spelade :S:S
Blev jätte irriterad, eftersom jag inte ville komma försent! För
hur ofta spelar ens bror på en krog mitt i stan?!

Tjatade ialf lite på han så han stressade in i duschen. Så när han
äntligen var klar vid halv nio gick vi ut för att ta bilen... den var
heeelt snötäckt :S Och först startade inte ens bilen :S Då blev man
ännu surare !! Marcus ringde till en polare för att se om han kunde
köra..men givetvis var ju han upptagen.. o ta bussen skulle ju ta
100 år.. bad Marcus testa en gång till ialf. Och då startade den!!:D:D
Dock var de något fel med bilen.. batteriet laddade inte :S Utan de
tickade ner hela tiden.. fort gick de oxå.. och jag var jätte rädd
för att vi skulle få stanna mitt på motorvägen :S :S
Vi kom ialf till Preem som ligger en bit innan Cigarren.. där dog
bilen helt och hållet :/ Så de var bara att traska ut i kyla och blåst
bort mot Cigarren och ta bussen sista biten.. kändes as surt och
betala massa busspengar för den biten.. men palla gå i detta vädret..
Vi kom till Ztyle vid 10 över nio.. dom hade inte börjat spela än så
vi satte oss vid ett bord och tog varsin dricka.

Brosan kom ut efter en liten stund o sa att dom antligen inte skulle
börja spela förrens klocka ELVA!! Snacka om att man blev
lite små irriterad eftersom man stressat så, men förstod ju. Dom flyttade
fram de i och med att de inte var något folk knappt. Funderade på om
man skulle gjort något annat så länge. Men vad finns de o göra lixom?!
Blev att vi satt kvar där drack lite och hittade några trevliga prickar
att snacka med. :) Träffade även en gammal klasskompis från högstadiet!
Som jag pratade med mycket, hur trevligt som helst!

Vid elva körde dom i gång och jävlar vilken röst hon hade som sjöng!!
Jätte duktig var hon! Dom spelade ju rock, inte alls min typ av musiksmak
egentligen men vissa låtar var faktiskt grymma. De var roligt att se
brosan spela bas på en scen framför en del folk :) De syntes att han
trivdes :) Dom körde en timma och efterråt stannde vi kvar och snackade
lite mer brosan och min gammla klasskompis :)
Kvart i 2 stack vi mot bussen för att ta tvåan hem 1.55..men bussen kom
aldrig :S :S Utan vi fick stå i 3 kvart för att vänta på sista bussen!!!
Höll på att dö fan!!! Blåste och var sviinkallt :S:S Träffade ialf lite
söta människor att prata med under tiden :)



hemma, i väntan på att Marcus skulle bli färdig..






Ursäkta det dåliga ljudet.. men filmade med min digitalkamera..
Vill ni lyssna mer på Adore klicka
HÄR!

2 kommentarer:

aye sa...

hejhej
Nu är det äntligen dags för frågestund i bloggen.
Ställ gärna några frågor,
Ha en fortsatt bra dag
Kram=)

frida sa...

haha, jäkla snö du! jag hade problem att komma hem till jönköping ifrån mina föräldrar igår. och fasen, jag skulle ju ha följt med om det var rockmusik. ;)