lördag 6 februari 2010

Saknar! :'(

När jag skulle skriva dagens datum till förra inlägget var de en tung
tanke som slog mig... Idag är det exakt 4 år sen som min kära morfar gick
bort :'( Jag kommer aldrig glömma den natten..

Morfar var sjuk och låg inne på sjukhuset. Han var så dålig att han inte
ens var vid medvetandet..han fick hjälp att andas..Mamma hade varit där
hela dagen och jag kom en stund på eftermiddagen. Vi åkte hem på kvällen
för läkarna tyckte att vi behövde få lite sömn... Vid 23 ringer hemtelefonen
och jag vaknar med ett ryck.. det var mammma.. hon hade precis fått ett
samtal från sjukhuset... Morfar hade somnat in... :'( :'( :'(
Jag kommer inte ihåg vad jag sa..men vet att vårt samtal varade inte många
sek.. slängde på mig kläder och sprang bort till mamma. Var så omtumlad
och tankspridd att jag halkade på vägen.. halt var de..
Väl hos mamma ringde jag till brosan och berättade som de var medans mamma
ringde efter skjuts in.. Mammas morbror Folke kom och hämtade oss och vi
plockade upp bror i stan. När vi kommer in till sjukhuset och står utanför
avdelningen känns de som en mardröm.. sjukhuset i sig som är hemskt som det
är, man känner sig trött o klarvaken på samma gång, man vet vad som hänt men
vågar inte tro de och så hör man stackars mormor lång väg hur hon bara
skriker.... ..

När vi kom in ligger morfar helt fridfullt på sin säng. Utan några apparater
och de ser faktiskt ut som han ler. Han hade äntligen fått ro. Dom hade tänt
ett ljus brevid hans säng och allt såg så vackert ut.
Men i andra delen av rummet fortsatte mardrömmen. I andra delen låg mormor och
var helt hysterisk.. Hon grät och skrek och man fick absolut ingen kontakt med
henne. Man kände sig så hjälplös. Dom hade varit gifta i 60 år, 60 ÅR!

jag saknar dig morfar! Önskar du hade kunnat se hur jag bor, träffa Cindy och
Flisan. Känns inte som jag kände dig ordentligt. Du försvann för tidigt..


Vila i frid Morfar 20/11-1921 - 6/2-2006



8 kommentarer:

bella sa...

wow 60 år är lång tid, hur mår hon idag? jag beklagar sorgen

Terese sa...

Vad fint skrivet gumman .. även om det är svårt o tro så är han med dig varje dag hjärtat. Han är stolt över dig, det lovar jag .. men saknaden är svår att handskas med vissa dagar.. det är den .. må din morfar vila i frid ..

Terese sa...

Tack gumman .. Det kändes att göra videon kan jag lova.. men kände att hon förtjänade en .. Min fina mamma..

sava sa...

sv;tack !

vad ska du göra ikväll då ? :)

kaiisa sa...

Sv: Jaa det tycker jag med. Fast nu är det inte så där himla kallt iaf och det är ju skönt.. Fast då blir det ju slaskigt och jobbigt iställe... :/

Beklagar sorgen..

aye sa...

Jätte fint skrivet.
Du ska veta att han är med dig vart du än är.
Btw: fin blogg.
Kram

jennyringdahl sa...

Jag beklagar sorgen! :(

jennyringdahl sa...

sv: Tack!