lördag 7 november 2009

Jobb = inget liv?

Var ju hos läkaren i måndags.. och har suttit och funderat
lite nu i ett par dagar..Hon uttryckte sig på ett sånt konstigt
sätt.. hon sa typ att du kan ju inte bli sjukskriven i 2 år till,
du måste ju komma tillbaka till vardagen och skaffa dig ett jobb
för så du lever nu är inget värdigt liv?!?!
Kommer inte ihåg ordagrannt men något sådant sa hon..
Och nu undrar jag, har man verkligen inget liv bara för att
man inte jobbar?? :S :S :S :S

Jag tycker jag har mer liv än dom som jobbar.. slösa bort 8
timmar dagligen på något man kanske inte ens vill göra...
Visst jag vet ju att alla måste jobba för annars har man ju
inget och leva på synd nog. Men tycker de ändå är rätt sjukt
att man ska behöva göra saker man kanske inte ens vill göra,
bara för att man ska kunna ha råd och leva...


Det var bara lite tankar som snurrar runt i mitt huvud.

1 kommentar:

sanna sa...

Klart man har ett värdigt liv,man kan göra precis som alla andra bara att man har mer tid på sig på dagarna...alla har ju nån hobby som man passar på att utnyttja så länge man är arbetslös!!