onsdag 1 december 2010

Gomorron ♥

Vaknade nyss av lite förskylningshosta. Så beslutade mig för att
gå upp, äta lite frukost och dricka honoungsmjölk. :) Vägrar att
bli sjuk nu! Vill INTE! Men de känns ändå inte värre än vad de
har gjort nu ett par dagar, utan de ligger på samma.. ont i
halsen när jag sväljer, lite snorig och hostig.

Jag tror de gör mycket att jag började mota den så tidigt.Märkte
ju av detta i måndags. Började direkt med förskylningstabletter,
c-vitaminer och vila. Gjorde in princip ingenting i måndags. De
var gött.

Gjorde desto mer i går istället :P Diskade, dammsög, torkade alla
golven, tvättade, plockade i ordning och städade badrummet. Och
gjorde en stor tabbe!!! Visste att de skulle hända mig nångång!!
I våra tvättstugor har man antingen Grupp 1 eller Grupp 2. I
varje grupp finns 2 tvättmaskiner och 2 torktummlare. De finns
även tillgång till ett torkrum..Hade varit duktig och tvättat
mina hallmattor på handtvätt och skulle köra in dom i torkrummet,
på en sån här tvätt vagn.. Går ut genom "min" grupps dörr, och
utan o tänka mig för, skjuter jag till dörren... så den råka
stängas.. Där står jag med båda dörrarna stängda.. och min
tvättpropp (som man öppnar alla dörrarna med) inne i tvättstugan..
:S:S:S:S:S.. Så de var ju inget annat att göra än att ställa vagnen
med mina mattor lite snyggt gömda intill innersta väggen under
en bänk och springa upp till mamma som bor närmast för att
ringa jouren..Kändes pinsamt men vad skulle jag göra...?!
Tog nästan en timme för dom att komma och kände mig så rastlös,
ville ju tvätta färdig! Och städa färdigt här hemma! Inte sitta
o slappa hos mamma för att vänta på dom.. men men gör man som
man gör så får man ju stå sitt kast :P



Kändes skönt när man äntligen var färdig med allt. Då kom
Marcus en sväng med mat från Burger King :D Så jävla gott!
När han hade åkt igen blev de bara slappande framför tvin.
Såg bl.a en film på TV som hette "Win a date with Tad Hamilton"
en romantiskt komedi :)

Ne nu ska jag lägga mig en liten stund till! Sen får man se
vad dagen har att bjuda på, kanske fortsätta o städa lite.
Julpynta något mer?! :) Nu är de ju trots allt 1 dec ♥


Inga kommentarer: