onsdag 8 december 2010

8 dec ♥

Allt blev städat förutom golvet.. dammsugningen:P Började med den
men avslutade snabbt då jag kände att jag inte orkade.. Gjorde ju
lite extra arbeten i stället förutom dom sakerna som stod på
listan. Som gå ut med skräp och städa i klädkammaren, där Cindy
hade gjort en himla röra i helgen när jag inte var hemma :/
Känns jätte tråkigt att hon börjar göra en massa nya hyss...
Som att bita sönder saker när man inte är hemma och ta saker
från bordet bara man sitter i ett annat rum :S :S Har hon aldrig
gjort tidigare.. eller kanske dom första månaderna här kanske..
Hur som helst är de väääldigt länge sen.. varför börja med massa
skit nu för??! usch jag blir så trött.. tyckte de räckte med
dumheterna hon sysslar med ute...



Annars idag blev de faktiskt ett tandläkarbesök! Tack Marcus
för att du ställde upp! De var positiva nyheter, han var
väldigt nöjd med min tandborstning och jag hade endast 1 hål!
Visst de är väl inte bra att ha 1 hål.. men de är bra för att
vara mig! Förra året när jag kom dit första gången på en
undersökning hade jag ju 3 hål och ganska stora oxå.. de
hålet jag har nu är rätt litet och jag har inte ont överhuvud
-taget :D Hade dock lite tandsten i mellan tänderna som han
tog bort.. de kändes väl sådär.. man är ju rätt öm i
tandköttet nu :/ Men skönt o bli av med de, måste bli bättre
på att använda tandtråd!!
Ska ansöka om ett tandvårdskort oxå, då min ekonomi inte
riktigt vill gå i hop med tandläkarbesök ...Med ett tandvård-
skort kan man betala på kredit men även spara ihop pengar
så de slipper bli så dyrt vid nästa besök, och sparar man
ihop en del på de och inte behöver gå till tandläkaren så
ofta kan man använda dom pengarna till något annat om man
har lust.. dom är alltså inte låsta till tandläkarbesök.
Jag kommer dock bara använda de till de. Spara en 50 lapp
då och en 100 lapp då, beroende på hur de ser ut..




Inga kommentarer: