torsdag 2 december 2010

Rastlös.

Sitter här och har tråkigt, är rastlös men samtidigt trött.. Har inte
lust att spela.. Har inte lust att se någon film.. de är för kallt
för någon prommenad.. Vad gör man?! Jobbigt läge detta.. Någon som
har några förslag på vad man kan hitta på såhär i kvällningen? ;)

Har gjort mig en kopp Te, Ja ni hörde rätt! Te...Ska försöka lära
mig att dricka te haha. Vill så gärna kunna göra de, speciellt nu
när de är vinter! Te är bra när man är sjuk oxå.. och en social
grejj när andra kanske dricker kaffe.. Kaffe vill jag inte ens
lära mig att dricka.. ser ju vad de har gjort med mamma som
druckigt kaffe i massvis med år.. får hon inte kaffe dagligen får
hon ont i huvudet och blir grinig :S :S Räcker att man tyvärr är
beroende av cigaretter.. behöver inte bli de av kaffe oxå..
Dessutom är kaffe äckligt!! En fråga till er som dricker te,
vilket är de godaste te:et enligt er?? Help me! I Want to learn!

Stod 40 min på min dansmatta idag :D Men fan vad segt de var
att komma i gång. Bena och fötterna var ju fortfarande sega
efter gårdagens "träningspass". Men börjar gå bättre redan nu.
Hoppas man någon gång blir så duktig så man kan göra på de
svåraste ;) De borde ju bli as bra träning.. om man blir
svettig på de lättaste hahaha. Tog på min Abronic x2 efterråt
oxå.. så nu har man träningsvärk i magmusklerna :P Gött!!




Smakade nyss på te:et! Och de var fan inte så illa som jag
trodde! Blev mycket bättre med lite socker och mjölk i :)
Tror faktiskt jag kommer kunna lära mig detta hahah.

Gjorde pepparkaksdegen innan oxå, trögt att göra degar när
man inte har någon assistent men ja de går ju... måste nog
träna mina armmuskler lite mer dock :P As gött med peppar-
kaksdeg!! Degen är ju nästan godare än själva pepparkakorna!
I morron eftermiddag blir de pepparkaksbak med julmusik o
Anna gumman! Fast jag ska nog tjuvstarta lite så de inte tar
hela eftermiddagen o kvällen :P Se om jag får någon hjälp
av Marcus att börja kanske.. Han är ju faktiskt ledig i mon!



6 kommentarer:

Ida sa...

Vad duktig du är som tränar så mycket. Kanske borde ta och köpa mig ett sånt spel med så jag kan få bort gravid kilorna och de övriga kilorna haha. En sån abranic x2 fungerar den? Har tänkt skaffa mig en men har fått för mig att den inte fungerar, känns som en mirakel grej, men skulle den fungera så blir de till att skaffa en :). Duktig du är som jul bakar, en annan har ju bara kommit till tankarna att man skulle ta och baka något, får hoppas att jag gör det någon gång med Haha. Förresten, mitt "favorit" thee är svart vinbär, kan ju testa den:)

Miia sa...

Ida: vad roligt att du läser min blogg gumman och kommenterar! :D Alltid roligt med kommentarer de peppar en till att fortsätta blogga :) Så mycket tränar jag inte :P Men de är skönt o röra på sig och just nu har jag ingen att träna med på friskis så då får man ju träna hemma i stället :) Jag vet inte riktigt om abronic funkar ordentligt har inte använt den riktigt som man ska.. idag var första gången på flera månader.. man måste ju använda den regelbundet om man ska märka nån skillnad.. men man får ju träningsvärk i magen ialf :P

De är så mysigt o julbaka, självklart att man måste göra de! Så länge man är nån mer.. inte kul o julbaka själv :P Lust att komma på en julfika nån dag? :) <3

Tack för tipset om te:et :) Ska testa de nån gång! Något speciellt märke? Ikväll drack jag grönt the/vanilj :)

TobiasFoto sa...

Jag måste ju hålla med dig om att pepparkaksdeg är godare än själva pepparkakan ;)

Men Abtronicen är väl ingen höjdare? jag hade en sådan en gång i tiden jag med.. men den var ingen höjdare i mina ögon :D

Mvh
TobiasFoto

Miia sa...

Tobbe: Ja visst är degen godare än själva pepparkakan ;) Brukar spara en bit deg och gå runt o nalla på några dagar efter baket hehe.

Jag vet inte riktigt om Abronic funkar ordentligt, då jag inte använt den regelbundet mer än ca 3 veckor i streck i sommras. I går var första gången på flera månader som jag använde den.. Använde du din regelbundet? Hur länge då i såfall o märkte du absolut ingen skillnad?? :O

sanna sa...

Håller med degen godare än kakan :P Men skulle bara skriva att mitt favorit thé givetvis är FOREST FRUIT :) Drick det och njut hehe

Miia sa...

Sanna: Tack för tipset om ditt favorit the gumman :D Ska jag absolut testa! Något speciellt märke? vart hittar man de? :)