onsdag 9 december 2009

Julbak ♥

I söndags tog jag en ganska lång sovmorron :P Var trött efter allt
gående, bilresan och mycket folk dagen innan på Liseberg.
När jag kommit upp, ätit frukost, klätt på mig och varit ute med
Cindy. Väckte jag Marcus och så började vi att baka :D :D
Först lussebullar. :) Jag hade lite problem med att få degen jämn
och slät när man ska rulla ut och sen rulla ihop dom. Så Marcus
fick göra dom flesta innan jag till slut fick liite ordning på de
hela hahah. Men fan vad snabbt de gick att baka lussebullar tkr ja!
Alla var färdiga efter knappt 2 timmar :o



Jag under baket ^^ hihi



Första plåten :)


När lussebullarna var färdiga, satte vi igång med pepparkakorna !
Gjorde bockar, hjärtan, stjärnor m.m. m.m. Mysigt!!
Men en hel del deg försvann ju in i munnen oxå hahahaha.
Stackars Marcus fick stå med dom sista tre plåtarna själv sen....
Jag orkade verkligen inte baka mer till slut! Pepparkaksdegen verkade ju
aldrig ta slut :o :o. Så när han fixade de, städade jag iordning här
hemma lite istället. För när vi var klara , kom mamma och vi tog en
mysig fika tillsammans allihop :) Innan vi senare åkte i väg till
Marcus polare Viktor i Huskvarna och bjöd han och Marcus I, på
nybakta pepparkakor o lussebullar. Fastnade där rätt länge.. satt o
tjötade till strax efter 3 på natten :S :O Men de var trevligt ! :)



Marcus snögubbe/spök pepparkaka :P

Inga kommentarer: