söndag 14 september 2008

Film.




Har inte skrivit på ett par dagar för det har egentligen inte
funnits så mkt att skriva om.. Sen har jag varit alldeles matt
i kroppen.. orkelös. Har ju ingen mat hemma så e väl därför jag
inte haft någon ork. Undrar hur allt ska gå tills den 19:onde.
Då jag får mina pengar igen.. Inte för att dom räcker speciellt
länge men men. Måste ju tänka på min födelsedag! Den ska jag försöka
göra så toppen som jag bara kan!Hoppas bara att den blir bättre
en dom förra födelsedagarna jag haft... när jag ska fira med mina vänner.
Men de blir de säkert. Det tappar jag aldrig hoppet om. Iallafall inte
när jag kan ha det jätte kul bara när de e en "vanlig" helg ute med
vänner. Som t.ex när jag e ute med Sarah, bara vi satt en fre eller lördags
kväll (kommer inte ihåg vilket.)hos en av dåvarande granne här borta
och skulle gå hem. Jag trodde allvarligt talat jag skulle pissa ner meej..
fan vad kul de var.. garvade som ett as hahahha. Och du trodde verkligen
att jag pissade ner meej på riktigt bara för att jag spillde ut öl :p haha.
ne men kan man ha så roligt en helt "vanlig" helg som sagt kan de väl inte
vara så svårt att få en lyckad födelsedag egentligen. Man får bara se till
att inte ha allt för höga förväntingar/förhoppningar så att man blir allt
för besviken om det inte blir som man tänk seej.


Annars idag har Marcus varit här. =) Kollade på 2 filmer och 3 filmer som
gick på TV igår hahaha. Filmhelgen här jaa. :p Ne men de e fan skönt att
kolla på film. Då sjunker man in i den så pass mkt att man glömmer
verkligenheten för en stund. Vila hjärnan lite för att inte börja koka
fullständigt av alla tankar haha. Så vad såg vi för filmer då?

Heartbreaker (Komedi) - En lite rörig film. Handlade om en mamma o sin dotter
som lurade män på pengar. Mamman gifte seej med nån rik snubbe. Sen skulle
dottern göra så mannen va otrogen med henne när mamman såg det så hon tog ut
skilsmässa och fick därav massa pengar. Visste knappt ibland när dom talade
sanning eller ljög. :/ Men den var ändå bra på ett sett tkr ja.


Saturday night fever (Drama/Musikal)- Klassisk 70-talsfilm. Inte alls min typ av film faktiskt.
Den var bara OK. Skulle nog inte se den igen faktiskt om jag fick chansen.
Tänkte bara hur annorlunda allt e med tanke på då. Bara klädseln och dansen lixom?!
Dansen såg både fånig och lite rolig ut. Dom hade nog väldigt roligt när dom var
ute o dansa iallafall :P hehe.


Silent fall (Drama/Thriller) - Ett par bli mördade i sitt hem . En pensionerad barnpsykolog försöker
hjälpa barnen. Sylvie och Tim. Tim e bara en liten pojke som har
autistisk och inte kan kommunicera. Men det var bara han som egentligen såg vad som hände
så barnpsykologen försöker göra allt för att försöka få fram vem mördaren e.
Såg inte exakt från början men tycker ändå att den var helt okeej. :)


Det var dom vi kollade på i går. Idag har vi sett.

The Eye (Thriller) - En blind tjej får donerat ett par andra ögon. Men när hon väl börjar se, börjar
hon inte bara se allt som alla andra ser utan oxå saker som hon inte borde se.
Kan det vara så att hon ser de som personen såg som donerade ögonen?!
Denna filmen var bra! Huvudrollen spelas av Jessica Alba.


Untraceable (Thriller) - En sjuk människa gör en hemsida som heter Killwithme? Där han
direkt filmar sina offer. Och tittarsiffrorna på hemsidan avgör hur fort offret dör.
Ju fler som går in och kollar ju fortare går de olika proceserna.
Lite för mkt prat och så ibland tycker jag men annars gillade jag den. Värd att se ialf.
Enligt meej :)

1 kommentar:

Anonym sa...

Jag tycker att vi har det kul när vi är ute också och jag tror inget annat än att din födelsedag kommer bli grym! :)

Den sista filmen lät spännande ! :)
Gillar psykologiska filmer :P