onsdag 2 september 2009

Ett tag sen.

Jaa nu var de ett tag sen man bloggade. Förändringen i bloggen kanske inte
hjälpte ändå :P. Nee men vissa dagar har jag väl inte orkat blogga bara,
eller så har jag inte tyckt att de har funnits något speciellt att skriva
om..

Cindy gumman har kommit hem ialf :) Jag och Marcus hämtade henne i fredags :)
Men tyvärr så lyckades inte parningen. Det är tydligen så att Cindy är väldigt
tidig i sitt höglöp, då man ska para henne. Så även att vi lämnade henne på
tioende dygnet, så var de för sent. Jag trodde nästan de när Camilla uppfödaren
förklarade alla tecken för mig bara någon dag efter att Cindy börjat löpa.
Jag tyckte att allt stämde då.. men trodde ju att jag hade fel.. eftersom de bara
gått någon dag. Och de vanligaste är att dom e redo runt 10 dygnet eller senare.
Cindys syster Börta var ju inte redo förrens de 19:onde dygnet..
Jätte tråkigt att de blev så.. men vad gör man, de e ju ingens fel.
Se om vi ska försöka nån annan gång.. nu nästa gång i vår när hon löper igen vet
jag inte. Eftersom då kommer valparna komma precis innan sommaren i såfall.
Sen måste man ju ha valparna här hemma minst 8 veckor. Och då har typ hela
sommaren gått. Kanske inte så kul o låsa upp sig då?! Inte för att jag har något
planerat.. men man vet ju aldrig. På sommaren vill man ju hitta på saker.


Idag ska jag klippa mig ialf :D Ringde frissan i måndags och bokade tid :)
Ska bli så skönt! O ska klippa en ganska bra bit, eftersom mitt hår växer
så jävla snabbt.

Inga kommentarer: