tisdag 11 november 2008

Kom nyss in efter en halvtimmas prommenad med Cindy :) Tycker de e så skönt att gå så här på kvällen, speciellt när de knappt e någon ute. Bara gå för sig :P
Kändes så bra oxå att man hade lust att gå en prommenad.. har inte haft lust för de på ett tag nu.. vet inte varför men kanske har med o göra att de varit så jävla kallt innan.. nu e de ju milt och regnit. Sen blir man ju mer peppad när man har sin mp3 med sköön musiik som pumpar in i öronen ;P.

Annars idag har de bara varit lugnt. Mamma har varit här som vanligt.. och vi käkade pizza :D GottGott! Och massa mätt blir man! Skönt de.. e ju annars så när man har så dåligt med pengar.. att man inte har råd att köpa så mkt mat..och då har man ju inte så mkt att äta.. och får tyvärr gå ofta hungrig :/ Men men efter maten blev de lite vila och sen gick jag ju min sköna prommenad. :)

Har tänkt en hel del i dag oxå.. om jag hade haft pengar hade jag nog tagit en till hund från SOS animals. Känns som jag skulle vara redo för det nu. Inte för att jag glömt Homer.. Verkligen INTE! Jag älskar honom.. han finns i mitt hjärta och jag saknar honom grymt mycket!! Men jag e ju så hundkär.. vill ju hjälpa så många som möjligt.. sen tänker jag ju mycket på Cindy. Visst hon e ju jätte glad för att hon fått matte mer för seej själv.. men hon har de ju mycket tråkigt nu oxå.. ingen och leka med så.. förutom någon dag i månaden kanske :/ Innan hade hon nån jämt....
Men först skulle de ju då kosta typ 400-500:- kr kanske till bensinpengar fram och tillbaka till Landvetter. Sen 500:- kr till besiktningskontrollen på djursjukhuset som man måste göra innan man kan försäkra en hund som e impoterad... sen blir de ju alltid extra matkostad då.. försäkringskostad.. m.m. m.m.
Ååh vad jag hatar att vara så fattig!!!!!!!
Men sen e de ju inte bara det.. de e ju tid med.. nu speciellt om jag ska börja träna..vilket beror på om dom på Försäkringskassan e villig att hjälpa meej så mycket som möjligt med träningskort.. Ska dit och prata med dom nu nästa måndag eller i början av december.. beroende på när Hasse mitt personliga ombud kan hänga med!
Sen om jag ska börja med någon praktik nästa år.. det får vi ju se.. men då blir de ju inte så mycket tid.. Önskar bara jag hade något som var lika intresserad av att hjälpa hundar som jag i min närhet som kunde hjälpa till både ekonomiskt och annars..

Inga kommentarer: