tisdag 13 oktober 2009

Kusinträff lördagen den 10 okt.

Kusinträffen hade varit planerad sen länge. Hade egentligen ingen lust att
vara med överhuvudtaget annars. Man var rätt trött efter allt och har ju en
del att tänka på. Men klev upp efter 8. Käkade frukost och gjorde mig i ordning.
Vid 10 gick jag bort till mamma för vi skulle ta sällskap ner till Öxnehaga
Centrum, lokal Punkten. Som vi hyrt denna helg. När vi kom dit la mamma ihop
två tårtor som jag fick dekorera sen. Vi dukade även borden och små pysslade
lite. Innan maten kom vid halv 12. Hade beställt exotisk planka från
Plankkungen här i stan :) .

Vid 12 började alla mammas kusiner strömma in. Jag kände inte igen en ända :P
Men de kanske inte är så konstigt med tanke på att jag aldrig träffat dom haha.
Mamma kände inte heller igen så många, för hon har ju inte träffat dom sen dom
var små :P Men vi hade en trevlig eftermidda med bl.a mat, glass, tipsprommenad,
prat o fika :) Dom började röra sig hemmåt efter 5 tiden. En del hade ju en bra
bit att åka. Så när alla hade gått var de bara för mig o mamma att städa.
Segast var ju helt klart diskmaskinen som typ tog 2 timmar på sig :S

Marcus kom en stund innan vi var klara, och var snäll o skjutsade upp oss sen
med alla grejjer. Gick hem och plockade in mina saker, tog en cigg med
Marcus. Sen bar de iväg igen. Följde med Marcus en sväng. Tankade bilen,
hämtade upp två av hans polare, köpte mat o sist hamnade vi hemma hos honom
i Huskvarna. Satt där en stund...käkade och tjötade lite. Sen började Ida
gumman messa mig. Och ville ha med mig ut :P Visste inte om jag skulle orka
eftersom jag hållt igång hela dagen, men körde på ändå. :P Fick Marcus att köra
hem mig så jag kunde fräscha upp mig lite grann. Sen kom Ida o Sebbe och hämtade
mig :) Vi åkte först till Amour men där var de hur mkt folk som helst..så vi
gick vidare.. hade tänkt att gå till Olearys istället men faaan vilken kö det
var. :S Så nej de blev centrum i stället. Där kom vi in direkt :)
Drack några drinkar, tjötade o dansade. Tack för en trevlig kväll gumman! <3



Lokal Punkten, färdigdukat :)



Lokal Punkten.



Lokal Punkten, mamma fixar med tårtorna :) <3



Såhär blev dom :) Riktiga hösttårtor :)



Maten :)



Vid matbordet.



Vid matbordet.



Kusinerna. :)



Nästan allihopa.

1 kommentar:

ida sa...

tack själv baby:D