söndag 30 maj 2010

Helgen ♥

Fredagen var väldigt lugn, blev inte riktigt som jag hade tänkt mig
med marknaden o de..Skulle ju åkt ner med Henke, men han hade bara
sovit 3 timmar natten till fredagen så han orkade inte. Förstårligt
men tråkigt! Tycker alltid de är lite kul o se motorcykelparaden
som åker genom stan när de är marknad.. men men de blir nästa år! :P

Gårdagen var däremot bättre! Eller toppen måste jag säga!
Marcus kom upp vid halv 2 och vi åkte och handlade dricka på
systemet och mat på Willys. :) Efter de var de upp till mig o käka
tacos innan vi drog ner till marknaden. Blev dock väldigt besviken
på att dom stängde så tidigt!! Visst de var lördag.. men ändå! De
var ju marknad! Så sällan man är nere på stan så vore de ju kul
om man hade fått gå runt o kolla lite! Men men.. vi gick o åkte
en karusell istället och kollade runt lite på andra grejjer,
innan de blev hem och göra sig i ordning för kvällen :) Henke kom
upp med lilla Ozzy och Marcus var snäll och hämtade Anna, så gick
vi upp till skyttebanan för att leka med dom små. Kändes bra att
Cindy fick lite roligt oxå! När buwsungarna var trötta gick jag &
Anna hem till mig och förfestade lite. Super trevligt! ♥ ♥
Vi har alltid en massa att tjöta om och de blir aldrig en tyst
minut haha.

Strax efter åtta drog vi oss ner mot stan för att kolla lite på
Rix FM festivalen, den ända artisten som jag kände igen var Darin :P
Men de är så skön stämming i stan när de är marknad! Mycket folk,
hög musik och party :D De var ju hur skönt som helst att de var
soligt oxå! När festivalen var slut vid elva gick vi och åkte
karusell :D Härligt men synd att dom höll på så lite, de var längre
åktur på dagen ju..

Fnittriga och glada rörde vi oss ner mot piren där vi satt och tog
några öl innan vi bestämmde oss för att gå till Harrys i stället
för att skaka rumpan :) Dyrt men de är ju inte ofta man går dit,
så nån gång kan man väl ge stället en chans ;P Träffade trevliga
människor och för en gångs skull kändes de som tiden gick sakta o
man fick ut massor av en kväll! :D :D När krogen stängde kom Marcus
och hämtade oss och vi åkte till evergreen för att köpa lite
fyllekäk. ;P Sen blev de hem , käka & däcka hahaha. Var supernöjd!
TACK ANNA GUMS FÖR EN SUPERGO KVÄLL!! :D ♥ ♥

Idag gick jag upp tidigt trots bara några timmars sömn.. men hade
ju massor att göra! Och ville inte försova mig! Gjorde mig i ordning
sen blev de bort till mamma och sätta igång med maten :)
Marcus var snäll o hjälpte mig att börja innan han pös iväg.
Mycket tacksamt då de skulle göras 1000 saker samtidigt för att allt
skulle klaffa. Gjorde 3-rätters middag. Med tonfisk toast till förrätt,
färskost fylld baconinlindad kycklingfilé med potatisgratäng till
huvudrätt och vitchokladmoussé med jordgubbar till efterrätt eftersom
mamma älskar vit chocklad :D Roligt att laga till flera oxå ju.
Det var ju jag, mamma, mormor och Noomi. Skönt att allt blev lyckat!
Tyvärr blev de inga bilder, glömde helt av de! Blev bara en
på tårtan som jag slänger upp här nedan sen.
Efter maten tog jag hand om disken sen var de dags att fixa tårtan.
Som blev en prinsess :D Och precis när jag var klar med den var de
dags för fikat. Så de känns som jag stått i mammas kök hela dagen
idag hahaha. De kändes i ryggen vill jag lova..! Så de blev hem o
slänga sig på soffan sen, slummrade till en timme o nu är jag pigg
igen :P Suttit o kollat på Bridget Jones dagbok på TV o strax blir
de väl lite mer TV innan sängen kallar.
Jisses vilket långt inlägg de blev hahaha ! Undrar om de verkligen
är någon som orkar läsa :P





Här kunde man bli instängd i denna blogg för att testa lite
hur de känns att gå på vatten :P Man blev givetvis inte blöt
och dom hade bollarna fastbunda så man kunde inte heller flyta
iväg för långt :) testade aldrig för var rädd att man kanske
skulle få cellskräck där inne hahaha !













Inga kommentarer: