måndag 17 augusti 2009

En helg i Stockholm.

Jaa nu är man hemkommen från Stockholm en än gång :) Gillar verkligen den
staden. Men är fortfarande mest kär i söder. Antagligen efter att jag och
Jocke bodde där en vecka i juli, så man känner sig lite hemma där ;)

I fredags
Gick jag upp rätt tidigt åt frukost, gick med hundarna, gav dom mat,
gjorde mig i ordning lite grann, packade det jag skulle ha med mig och
mat till hundarna :) Mamma kom vid 12, för hon skulle sitta hundvakt
åt Abbe tills min syssling Macce slutat jobbet vid 16.00. Jag och
Marcus kom i väg vid 13.00. Åkte ner till honom lite snabbt först för
att hämta lite grejjer sen bar de ner mot Gnosjö/Anderstorp. Till Henke
för att lämna Cindy. Sen uppåt igen, förbi Jönköping och vidare mot
STOCKHOOLM :D :D Stannade en gång, när vi var nästan framme och tog
något att käka. Kom fram till hotellet nån gång vid 19.30. Checkade
in. Gick upp på rummet och lämnade grejjerna.
Rummet låg längst bort på plan 4. Ganska litet och smal säng typ 105cm bred.
Bokade Queen Size säng.. för det var de alternativet eller 2 enkelsängar.
Men men de e väl de dom räknar till Queen size annars ser de väl lite
olika ut, beroende på vilket rum man får. De gick ju bra ialf i 2 nätter :)
När vi lämnat grejjerna bar de iväg igen. Denna gången mot tunnelbanan,
som skulle ta oss vidare till SÖÖÖDER :) Och till den underbart goda
resturangen Axela. Och tänka sig, jag hittade faktiskt från
tunnelbanan helt själv :D:D Vad säger du nu då Jocke? ;P
Tog samma rätt som sist! Så fantastiskt gott!! Fläskfilé med potatisgratäng
och vitlökssmör
..mmmm de bara smälter i munnen ;P :)
Efter de drog vi vidare till puben Big Ben som oxå ligger på söder.
och även dit hittade jag :D *stolt* hahaha.
Där blev de nån öl, nån drink och lite dans. Innan vi drog oss tillbaka
till tunnelbanan och hotellet i natten. Det var ju en bit. Hotellet
ligger ju i Bromma.

Lördagen
Gick vi upp vid halv 10 för att kunna gå ner och få frukost :)
Fanns massa gott att välja på. Och dom hade även vattenmelon, vilket jag
tyckte var väldigt fräsht att äta på morronen :) Kanske skulle börja med
de?;) Sen blev de soft en stund innan fix och dra oss ner mot staden.
Drog oss först till Gamla stan och till en affär som jag och Jocke
hittade. Som passar Marcus stil perfekt. Där fastnade vi en bra stund
medans han tittade på kläder :) Men de unnar jag honom, så många gånger
han har fått springa efter mig när jag ska in i den ena klädaffären
efter den andra :P Och prova ditt och datt. :P
Han fastnade ialf för en tröjja, en t-shirt och ett bar byxor :)
När vi kom ut därifrån blev de lunch på Kladdkakan pastasallad
med marinerade kycklingfilér och fetaost. Rätt gott. Men måste nog
säga att de var ju inte världens fräshaste ställe.. :S
Efter lunchen drog vi vidare mot sergelstorg. och gick runt där
på gågatorna. Och då var de ju min tur att kolla på kläder ;)
Hittade ett jätte fint rosa längre linne på BikBok och en kortare
mönstrad kjol på HM. Dom har ju hur många HM butiker som helst där
uppe. Visste knappt vilken man skulle gå in i hehe.
Vid 16 drog vi oss tillbaka till hotellet igen. Slappade en stund.
Gjorde mig i ordning. Sen gick vi ner till hotellets resturang och
åt lite mat. Måste dock ge dom minus. De tog väldigt lång tid innan
vi fick vår mat, trots att de inte alls var många gäster. Lite mat
och dyrt. Så ingen höjdare direkt. Annars var de ju inte något fel
på smaken. Men njaaa inte värt de. Men nu vet man. Vid 19 drog vi
oss mot Kungsträdgården och gratiskonserten The voice 09 :D:D
Var framme 20 min innan, men trots detta fick vi en bra plats ändå
och folket bara fortsatte att fylla på! Var hur mkt folk som helst!
Prick 20.00 körde dom igång. Darin var först ut, sen var de bl.a
Crossfire, Pachanga, Mims och Lloyd Banks :D Var nice att äntligen
få vara där på The Voice konserten :) Blev ju så sur förra året
när jag inte kunde :P Crossfire, Lloyd Banks och Mims var ju helt
klart roligast o få se :) Efter Lloyd Banks hade kört efter 22
drog vi oss. Var rätt trött i benen efter ha gått på stan i flera
timmar på dagen och sen stå stilla då i timmar. + att de regnade.
Hade ju ändå fått se dom flesta som jag ville se. Gick ända bort
till bilen som stod en bra bit därifrån, sen drog vi oss mot
en hyrfilmsbutik, hyrde Bröllopsduellen och köpte lite gott.
Innan vi drog oss tillbaka till hotellet slängde oss i sängen ,
gottade oss o såg filmen. :) Gick ner och rökte. sen slocknade direkt :P

Söndagen
Vaknade jag tidigt och var hungrig :P Väntade till halv 8 då dom
börjar servera frukost. Väckte Marcus för att säga att jag skulle
gå ner. Men då ville han följa med. Så då gick vi ner o käkade.
Sen blev de sängen igen till halv 12. Då vi packade ihop våra saker
lite snabbt o checkade ut. Stannade vid en resturang stax utanför
Stockholm och käkade lite lunch. Sen blev de hemfärd. Åkte i streck
hela vägen till Mjölby. Där vi stannade och tog en liten fika.
När vi kom till Huskvarna, åkte vi först till Marcus. Där vi väntade
in vovvarna. Först kom Cindy :) Hon hade haft de jätte bra. Sprungit
lös i skogen, gått härliga prommenader och även bastat :O Självmant
för att hon ville :O Trodde jag verkligen inte. Men där ser man :P
Fast Henke lät ju henne bara va där inne korta stunder i taget så
hon inte skulle bli för varm. Abbe kom strax efter. Han hade oxå
haft de bra. ätit duktigt som vanligt och gått långprommenader :)
Så alla hade vi haft de bra på var sitt håll. Mamma såg ju efter
Flisan här hemma o gav henne mat o så :)


Idag
Hade jag tandläkarbesök. Såg jag INTE alls fram emot. Hatar
tandläkaren, som ni säkert redan vet efter mina tidigare inlägg.
Och dessutom skulle jag laga ett hål idag :/ Ett ganska stort :/
Men mamma kom vid 12 och vi åt en tidig lunch. Fixade lite,
sen kom Marcus vid 14 och hämtade mig. Fick massa bedövning.
Gillar de inte. Men tar ju mkt hellre de än smärtan. Blev
förvånad hur bra de gick. Och efter högst 40 min var de färdigt :D
*stolt* att jag gick dit och klarade av de. Nu har jag bara ett
litet hål kvar som jag ska laga i sep sen e jag äntligen hålfri!
Är så tacksam att jag bytte tandläkare. Han jag har nu e så mkt
trevligare och bättre. Än dom här uppe. Folktandvården på
Öxnehaga. USCH säger jag bara!!! Dom sa ju att den tanden jag
lagade i dag var i för dåligt skick för att lagas och de ända
som kunde göras va att dra ut den.. :S Nu är den lagad och ser
jätte bra ut! Vad säger dom om de då?!?!?!

Slänger upp några bilder från helgen och några videoklipp
från The voice 09. Enjoy!! Ursäkta ljudet bara. Min kamera
är inte den bästa. Och fler videoklipp kommer i ett annat
inlägg, från Marcus kamera. Vill ni se hela filmen från
konserten gå in på http://www.thevoice.se




Hotellet. Mornington Hotell i Bromma




Marcus ligger o slappar i sängen. ;P




Del av vårat rum. :) Så nice med TV ovanför sängen ;P




En annan del av rummet :)




Och så en liten bit av badrummet :)




The Voice 09, Darin!




The Voice 09, Paul Josefin och Jakob från vakna med The Voice :)




The Voice 09, Mims!!




The Voice 09, Mims !! :)




The Voice 09, Mims igen!!




The Voice 09 Start, Darin!




The Voice 09, Crossfire!!




The Voice 09, Mims!!




The Voice 09, Pachanga!




The Voice 09, Lazee!




The Voice 09, Michael Jackson Tribute. :)

Inga kommentarer: