fredag 26 december 2008

Jul.

Jul.
Ja nu e snart hela julen över för detta året :( Det går ju fort över... Tråkigt tkr jag för man har ju verkligen gjort mkt. Jaja jag har haft en jätte mysig jul i allafall :D :D !! Marcus kom dagen innan julafton, fikade lite hos morsan sen gick vi hem till meej gjorde "tomtegröt"/ Risgrynsgröt och den sista sorten julgodis. :) Var kul att du ville hjälpa till :) Hade inte orkat annars.. var verkligen skittrött! Sarah gumman ringde mitt ialltihopa oxå, snackade lite om ridning och så. Vi båda saknar ju de väldigt mkt! Så vi funderar på att kanske börja rida nästa år?! :) Vi har ju båda aktivitetsersättning från FK så då får ju dom stå för kostnaderna :P haha. Inte helt fel eller hur? Skulle vara skitkul om de blev av.. hoppas jag skulle klara av det bara med min ångest.. =/

Julafton.
Gick upp kvart över 6 på morrongen :S. För jag skulle få god tid på meej att göra meej i ordning. Skulle ju bort och äta frukost med mamma vid 08.00. Tomtegröt med en julskinkmacka mums!! Så himla gott!! Vid halv 10 kom mormor och sen kom brosan vid 11 och då fikade vi :) Sen var de hem en sväng innan julmaten för att kolla läget med mina älsklingar hemma som inte kunde vara med :/ Kändes inte så bra .. men vad gör man då.. de e väl mest man själv som känner så. Dom vet ju inte om ifall de e jul eller inte lixom.. men ändå!!
Vid 1 var de alltså julmat :D :D Skiiitgoott verkligen!! Åt massor så jag blev proppmätt hahaha. Tack mamma för all den goda maten de e verkligen värt att vänta på ett helt år åt gången!! Efter maten gick jag hem igen för att gå ut med Cindy.. ville röra på meej lite oxå p.g.a att jag var så jävla mätt. Hatar att vara så övermätt... Julen e ju massa ätande hela tiden hahaha. När jag kom tillbaka till mamma hjälpte jag henne att plocka fram julgodiset sen var de Kalle Anka givetvis! :) Och sen julklappsutdelning :D :D :D Fick massa paket :o :D Fast de e faktiskt roligare att ge än få. Så roligt att se andra öppna paket som man gett dom och se deras reaktion :)
Efter de var de sen fika men då tog jag inget.. pallade fan inte. var ju proppmätt fortfarande typ hahaha. Sen gick jag och brosan hem till meej. Satt och slappade i soffan och tog någon öl ^^ Soft som faan! Sarah gumman kom förbi en sväng oxå och vi bytte julklappar :) Fick rosa playboy drinkpinnar och rosa doftljus :D :D Tack gumman!!!! Av meej fick hon en Hello Kitty tungpiercing och en Hello Kitty tvål.Hon bara älskar ju den lilla katten :) Men den e ju faktiskt skitsöt!
Gick o la meej sen vid 12. var skittrött!! Kände meej nästan yr... :O


Juldagen
Gick upp vid halv 9 och gjorde frukost till meej och brosan. Gröt och skinkmacka :D Gröten hade jag ju som sagt gjort själv och brosan tyckte de var nästan den godaste gröten han ätit typ :D :D :D Jätte kul o höra sånt juuu! Sen blev de lite småpyssel och slappande vid tvin innan de var dags att gå till mamma och äta julmat igen :)
Efter maten åkte brosan hem och jag gick hem och städade lite.. vid 4 kom mamma o mormor på fika :) dom tyckte jag hade de jätte fint och mysigt :) Mormor åkte vid 6 och då stannade mamma kvar en stund.. spelade lite kort och sen när hon gick hem gick jag en sväng till Sarah och höll henne sällskap lite medans hon städade färdigt innan Janne skulle komma till henne :) Sen gick jag hem när hon skulle möta upp honom för dom skulle iväg och käka i stan och fattig som man e som vanligt hade man inte råd o hänga med så..=/ Så de blev att gå till mamma och käka lite innan man gick hem och slöade vid datorn.. hade tänkt och gå o lägga meej tidigt men efter massa tjatande så hamnade jag tillslut på en fest i Huskvarna :o :o hahaha jag säger bara OMG vilken kväll.. :P

Annandagen.
Idag har varit lugnt och skönt. Faan va nice de har varit!! Behövde verkligen denna dagen.. vaknade först upp och mådde skit.. bakis haha. Men sen blev de bättre så jag, cindy och lilla flis gick bort till mamma och har varit där och mysigt hela dagen :) :)

Ne nu pallar jag verkligen inte skriva mer! :P Ska e.v träffa Adam och Rex snart så hundarna får leka lite :) *hoppashoppas*















Brosan försöker lära mormor Sudoko :P



Min julkapps hög :O :O

Inga kommentarer: