måndag 20 juli 2009

Måndag.

I fredags kväll hände de inget skoj.
Var bara ute en sväng med Cindy & Tommy på
skyttebanan. Kastade lite boll o buwsade.
De kom en tjurgubbe med sin hund när Cindy var
lös ... först lydde hon men sen sprang hon dit
o hälsade på den hunden för han stod så nära.
Då säger han bara "Du ska ha koll på din hund"
och sen "De e såna hundägare som ni som får oss andra
att se dåliga ut" eller något :S :S Fan va sur jag blev!
Men orkade inte tjafsa. Gick bara undan med Cindy.
Medans han gick o rastade sin hund på skyttebanan?!
Jag menar vem fan rastar sin hund på en stor plan
när de finns så många skogsstigar o annat här i
området?! :S :S aja..

I lördags hade jag tråkigt hela dagen. Sen runt 18
började jag göra mig i ordning :) Och när jag var
färdig gick jag bort till Tommy. Där blev de käk,
cider o vin :) gott gott! Sen drog vi vidare till
Jocke som hade lite fest. :) innan de bar iväg till
krogen. Jisses vad mkt dricka de blev... cider, öl,
vin, drinkar & shots :S :P En jävla blandning.
Så full blev man så de smälde om de hahahha .
Blev lite efterfest hos Tommy oxå innan de var dags
för att gå hem o sova. Vaknade upp med huvudvärk o
illamående. Mådde väl lite halvt som man förtjänade :P
Mobilen hade ringt hela morronen oxå... ett nr som jag
inte kände igen. Visade sig senare att de var en som
ringde på min annons. Alltså om en omplaceringshund.

Så idag fick jag hem en liten vovve. Blandning mellan
Schäfer och dobermann. 8 mån. :)


Abbe



Abbe, sötnosen.



Cindy & Abbe buwsar. På mammas uteplats :)

2 kommentarer:

Anonym sa...

han har helt rätt, det är nämligen så att ska ma ha sin hund lös måste man ha pli på sin hund med och har man inte tillräkligt med pli på hunden så ska den vara i koppel.

därför jag låter min hund vara kopplad hela tiden!

Miia sa...

Till anonym: Och vem frågade vad du tyckte?! Du som inte ens vågar skriva ut vem du är. Du har ingen aning om vem jag e eller min hund. Så jag tycker absolut inte du ska yttra dig!