onsdag 11 mars 2009

Refresh.

Har inte skrivit på ett tag men tröttnar så fort på hur bloggen ser ut. Sen e jag ju inte så duktig på att fixa med sånt annars kan man ju garanterat göra jätte mycket, så man får bloggen inprincip precis hur man vill ha den. Synd. Men men får väl försöka att skriva ändå. :P Blir lätt att man kommer av sig oxå när man har så mkt att göra.. har ju som sagt fixat massa med hemmet och e jätte nöjd!! Och alla som varit här säger att de e jätte fint/snyggt :D Glad man blir då.

Känns roligt att jag har kört igång med dagmatte grejjen oxå. En hel del som har hört av sig faktiskt. Men kan ju inte ha ett helt hunddagis här hemma hehe. Inte när man e själv. Och inte när man har en 40 kg's schäfertik som skäller o har sig ute på andra hundar :P Har i alla fall börjat ha 2 st mindre hundar, blandning mellan chihuahua/dvärgpinchner. Leo och Princez. Jätte söta. Deras ägare ringde mig i förra veckan och ville prova, så vi sågs uppe på skyttebanan en timme. Gick väl sådär, mycket skällande o så. Men Cindy var jätte duktig, lyssnade med desamma på vad jag sa o.s.v *stolt över snuttan*. Vi bestämmde sedan att jag skulle testa o ha dom 2 timmar nu i söndags. Trodde absolut att de skulle funka bättre om inte ägaren va med för dom verkade "skydda" henne hela tiden.. stod hos henne typ hela tiden o så fort Cindy kom i närheten blev de ett jävla liv. På söndag kom hon med dom vid 4, först blev de ett jävla liv igen men sen väl här inne var de lugnt. Lilla Princez blev min knähund, hon var skitskraj för Cindy. Stackars liten. Men Leo plutten var mest nyfiken, gick runt massor. Så fick jag ha dom nu igår hela dan mellan halv 10 och 19. Gick jätte bra!! Buwsade lite, gick prommenad (som dock gick lite sådär med 3 hundar men men) och så de mysigaste, vilade en stund på soffan med Princez vid benen och Leo på magen ^^
Ska ha dom på torsdag igen. :) Hoppas Sarah gumman kan hjälpa meej då, ialf med prommenaderna ;)


Idag annars har jag bara slappat, luggit i soffan och kollat på gamla barnserier typ sen vid 5 ringde Tess gumman. Sa att hon hade tänkt åka upp till Öxnehaga :D Hälsa på en tjej vid namn Maria. Och de var ju självklart jag då :D Blev jätte glad, var så längesen hon var hos meej annars. Sen var hon väl nyfiken oxå, på hur mitt hem ser ut nu efter allt ;). Men då blev de bråttom...städa, duscha och gå med Cindy. Inte så kul om de ser ut som faan. men jag hann :) Jätte mysigt att du kom gumman <3 Loove u.

En stund efter Tess hade åkt så kom Marcus, så vi har käkat pizza och kollat på en film. Frozen River hette den. Rätt okej film, skiljer sig ganska mkt från andra filmer.. annars idag tycker jag filmer e så lika varandra.. man kan typ räkna ut hela tiden vad som kommer hända.. kuuul eller inte.!




Princez.



Leo.



Buuws.





Frozen River.

1 kommentar:

Anonym sa...

Jaa absolut du har fått skit snyggt :) *avis juu* :P Glad för din skull gumman! Ja det är väl kul med dagmatte :) Usch tre hundar låter mkt. Typiskt att man skulle ha en dålig dag. Klart jag själv klart hjälper dig gumman! På torsdag blir det promenad :) Hoppas det blir fint väder också då. Saknar våra promenader :) Kul att tess ville titta för bi :) Love you!