måndag 8 juni 2009

Mammas kusinträff.

I lördags på Sveriges nationaldag hade mamma och
hennes kusiner deras kusinträff i Järsnäs.
Jag och mamma åkte ut till lokalen tidigt. Och fixade.
Gjorde 2 tårtor som såg ut som svenska flaggan,
plockade blommor och satte ut tipsfrågor hehe.
Strax innan alla kusiner började komma, kom maten :)
Det var planka. Massa frukter, skinka, potatissallad,
kex och frallor. :) Såg hur fräscht och gott ut som
helst! Runt 12.00 kom alla. Blev en hel del pratande
innan de var dags för lunch. Och de var många jag inte
ens kände igen haha. Dom kom fram o hälsade "Hej Maria!"
Och jag typ bara "Eeh.. heej o vem e du?!" hahah.
Efter maten var de tipspromenad och lite annat. Och vid
16.00 kom dom äldre. Alltså dom föräldrarna till kusinerna
som fortfarande lever. För att fika med oss. :)

Marcus kom även ut en sväng, med Cindy. Tyckte att de
kunde vara roligt för henne med en liten utflykt oxå.
Sen hade ju mammas ena kusin Reidar med sig sin hund Zeb. :)
Så dom buwsade lite grann.

Annars i helgen har jag inte gjort så mkt. Sanna kom till mig
i lördags kväll :) Jätte trevligt! Tycker de e så kul att vi
har fått kontakt igen. Go Facebook!!! hahaha. Tråkigt bara att
man inte kommer ihåg så mkt sen förr.. har ju typ inga minnen :S
men men en dag kanske jag minns :P




Järsnäs församlingsgård. Där vi var. :)



Blommor. ^^




Lunchen.



Lååångbord :P Och de behövdes.
Var ju 17 kusiner som kom.
Men sammanlagt var vi ju 35 st. :)




Efterrrätt.



Gruppfoto på alla kusiner som
var där :)



och sist men inte minst fikat :D

Inga kommentarer: