tisdag 20 juli 2010

Kloklippning.

Kom hem för en stund sen. Har varit hos mamma och käkat lunch.
Hade redan tagit en prommenad med hundarna innan så dom fick
stanna hemma, men Flisan fick följa med i stället :) Skönt för
lillstumpan att komma ut lite oxå!

När jag kom hem bestämmde jag mig för att borsta vovvarna o
sedan klippa deras klor. Började med Cindy och de är ju
absolut inga problem. Lite tråkigt att stå still bara när man
blir borstad ;P När hon var klar blev de massa beröm o nån
godisbit :) Så var de Bamses tur. Borstingen var inga problem.
Men när vi kom till klorna gick de inte alls så bra som jag
hoppats på :/ Han tyckte de var läskigt o ville absolut
ställa sig upp o springa i väg. När han inte fick de blev
han rädd o började visa lite tänder... Fick dock klippa alla
klor på ena framtassen tillslut. men sen var de stopp..
Han reste sig o gick undan kvickt. Och ville inte tvinga honom
så lät han gå.. Dom som köper Bamse sen får ta detta med lugn
och ro. Kanske ha en morot att muta med. För detta gillade han
inte.. Får göra ett nytt försök när jag har någon mer här hemma
som kan hjälpa mig lite.



1 kommentar:

Emily sa...

sv: jodå resan till Kreta vart lyckad och det var skönt att komma bort! :)