tisdag 20 juli 2010

190710 ♥

Har inte haft tid att blogga på hela dagen. De har varit fullt upp.
Gick bort till mamma på lunch strax efter att jag hade vaknat, och
blev kvar där en stund. Innan de var dax att gå hem o börja fejja,
hade inte alls nån lust egentligen. Men man kan ju inte lata sig
varje dag riight?! ;) Började med disken eftersom de är tråkigast..
sen rullade de bara på.. men plock o städ. När jag var nöjd med
städningen för dagen var Cindy först på tur för ett bad ;)
Hon är jätte duktigt! Hoppar i badkaret själv o står sedan stilla
under hela schampooneringen. När allt är klart o jag sköjlt ur
all schampoo, drar jag för duschdraperiet o Cindy skakar ♥
INTE innan ;) Försök lära eran hund de!! :P

Torkade henne sedan så gott de gick. Sen fick hon lägga sig på en
handduk i köket medans jag skulle ge mig på att försöka duscha
Bamse :O Åh vad stolt och glad jag blev!! De gick hur bra som
helst! Han ville dock inte hoppa i själv men de gjorde inte så mkt
var ju bara att lyfta i honom :) Sen stod han stilla hela tiden o
lät mig göra allt utan problem. Även han skakade inte på sig förrens
jag hade dratt för draperiet.. undrar om dom förra ägarna har lärt
honom de oxå?! Eller var de bara en ren slump..? Hur som helst tkr
jag han var super duktigt! :)

Tog en prommenad när Bamse var klar. Så dom skulle ha en chans
att torka lite fortare. Sen verkar inte Bamse gilla att vara blöt
för han gick o strök mot allt o la sig på golvet o rullade. För att
försöka "bli av med vätan". Tyckte då att de var bättre att ta en
prommenad oxå, så han fick annat att tänka på. :)

När vi kom hem igen var de matdax för alla tre ;) O Sen dess har
jag bara suttit o slappat i soffan ♥ Såg Van Veeteren - Carambole
som gick på fyran. Gillar svenska deckare !


Blev tyvärr inga kort tagna eftersom de är lite svårt
att både bada hundarna o fotografera ;P



1 kommentar:

Shiko sa...

Hej!
Hoppas att jag inte har skickat detta innan.
Men jag undrar om du kan rösta på min sko. Hjälp mig att vinna mitt dröm pris.

http://nelly.com/designyourshoe/?obj=gh5cy2jOdwFj6NOKxBTi95WnvcG1OZ6s7xLtou8FeAnXO2f02yhz#shoeGallery

Hör av dig när du röstat. Tack förhand!