tisdag 20 maj 2008

Djursjukhuset.


Homer <3


Vaknade vid 12 idag. Dom har hållt på att grejja här utanför hela morronen.. =/ Gräver upp massa, så de ser ut som faan. Inte roligt nu när de börjar bli fint väder och vill sitta ute att kolla på massa jordhögar. =S Dom kan ju verkligen inte gräva upp på ett ställe och göra färdigt utan dom ska gräva på 100 ställen samtidigt... =/

Aja när jag hade gått upp ringde jag mamma som vanligt (: Hon hade varit hos läkaren och köpt blommor med Inga-Lill på blomsterlandet (: Duktigt av henne att åka iväg så tkr ja. Hon e ju inte så stark än. Men givetvis mkt bättre :D
När vi hade pratat en liten stund gjorde jag meej i ordning och gick bort. Då var Inga-Lill fortfarande där så vi satt o prata lite innan hon åkte. Hon visade även lite kort på hennes lilla barn-barn Novali. :) Så otroligt söööt unge!! Förstår att hon e stolt :P. När hon hade åkt käkade jag o mamma lite innan Marcus kom o hämtade meej.
Vi åkte till Djursjukhuset för lilla Homer hade ju tid hos vetrinären där 14:50 för vaccination. Vägde honom och nu väger han faktiskt 19,5 kilo :) Fortfarande lite lite..men när jag fick hem honom så vägde han ju "bara" 17,5 kilo ungefär..
Drack lite choklad innan de var dax att gå in oxå. gott gott!
Väl när vi kommer in så blir genast allt lite läskigare för lilla Homer.
Vetrinären skulle ju lyssna, kolla tänder och klämma lite. Tyckte man inte om så, tur att matte stod precis brevid. Sticket märkte han dock knappast inte ens av, gick ju så fort :)
När vi var klara där åkte vi vidare till poståkeriet och hämtade min box... dom körde ju hem dom för typ 2 veckor sen men hade ju inte fått nån information om det så jag var ju inte hemma när dom kom.. så då fick man ju helt enkelt hämta den själv.. lätt när man inte har varken bil eller körkort själv =/ + att man har problem att åka buss för ångesten :S Men men tur att Marcus e så snäll och ställer upp o kör :)Tack!
Var ju lite sådär oxå att man fick papper om att dom skulle komma o lämna dom 2 dagar efter dom hade varit här... :S smart lixom.. eller inte..

Aja när vi hade fixat de, åkte vi vidare till Bankeryd och va där en stund. Marcus fick fixa lite grejjer och han hjälpte meej att kopiera kvittot från Djursjukhuset så jag kan skicka det till SOS-animals.

Nu e jag iallafall hemma..kollat lite på TV, käkat, varit ute i skogen med hundarna och badat Homer :)
nee nu ska jag soofta lite framför Tvin igen. Pussheej.

Inga kommentarer: