måndag 18 oktober 2010

Cindy ♥

Det här med att blogga kanske inte riktigt är min grejj :p
Uppehållen blir ju oftare och oftare.. Innan kunde man ändå
hålla på i några veckor innan man fick bloggtorka.. nu går
de bara ett par dagar hahah.

Men o andra sidan har de ju hänt lite saker som gör att man
kanske inte har så stor lust att blogga.. I tisdags förra
veckan märkte jag ju att ett av Cindys sår (efter Gizma o
hon åkte i bråk i söndagskväll.. riktigt otäckt var de!)
luktade förfärligt illa och varade!! :'( Blev helt förstörd!!
Visste inte vad jag skulle göra.. de var ju inte så att man
kunde ringa vetrinären och rådfråga vid åtta, nio på kvällen.
Eller ja.. jouren finns ju alltid men de kändes inte så
akut ändå.. så man inte kunde vänta till morgondagen..

Ställde Cindy i badkaret ialf.. för att göra de jag kunde..
duscha hela henne.. Men shiit vilken panik hon fick när man
skulle skölja vid såret.. även om jag hade den minsta möjliga
strålen på... :'( Började as lipa.. Visste ju att något var
fel och att jag skulle vara tvungen att ta in Cindy till
vetrinären.. Men för vilka pengar då????! Jag var ju helt
pank inprincip.. (Väntar ju fortfarande på att vissa som är
skyldig en pengar ska betala tillbaka! Men de lär väl inte
hända antagligen.. shit asså.. ska aldrig mer låna ut pengar
till vissa!!) Och låna..av vem?! Vet ju att de handlar om
mycket pengar när de gäller djursjukhuset.. :S Sen vill jag
ju helst inte låna pengar heller.. för när fan ska jag ha
råd att betala tillbaka de?! Usch vad förstörd jag kände
mig..

Vaknade tidigt nästa dag och ringde djursjukhuset när dom
öppnade.. Men kunde inte få något klart besked om vad de
skulle kosta.. allt berodde ju på vad dom behövde göra..
De kunde kosta 1000:- men de kunde oxå kosta 2000:- ..
Mitt i allt elände pratar jag med Anna gumman ♥ och hon
räddar hela situationen!!!!!! Snacka om att ha en ängel
till vän!! ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ Hon ställde upp och körde oss till
vetrinären och lånade ut pengar!!! Jag är så jävla tacksam!!
Vettifan hur jag hade löst de annars..

Hos vetrinären blev de rakning för att dom skulle kunna
se såret bättre.. stackars liten hade skit ont men dom
gav henne bara lugnade innan dom rakade.. kände mig så
jävla irriterad!! Dom skulle ju ändå söva henne innan
operation, varför plåga henne med rakningen när hon var
vaken??????! Idioter!! Operationen tog ca en halvtimma..
Dom hade rengjort de, tagit bort död hud, satt dit ett
drän och sytt ihop. Hon hade även fått en plast tratt.
Tyckte så synd om hjärtat ♥ Alldeles groggy var hon oxå..

Åker upp till A6 för att ta ut gummans medecin, sen blir
de bara hem och vila..släpade ut min tjocka madrass i
vardagsrummet hos Cindy och sov där. Dagarna som gått
har blivit bättre och bättre. Hon får sin medecin ihop
med massa godis och jag har fått tvätta dränet rätt bra..
var första dagarna hon fick lite panik..och har haft magont
av allt..gillar inte att en sån viktig grej hänger på mig..
för jag HATAR att tvinga mig på någon jag älskar när jag
vet att de gör fruktansvärt ont även om det är för en god
sak..

Men idag togs dränet bort.. o jävlar var långt de var..!
Hon har ju ett jätte djupt hål nu efter de som ska hållas
rent och läka innifrån.. Men som tur e har hon inte ont
där..så de kommer nog bli lättare att hålla rent :)
Om 1 vecka ryker styngen oxå och förhoppningsvis är Cindy
bra igen snart ♥ Älskade, älskade Cindy ♥
Hon är så duktig min tjej!! Dock tycker hon att det är
jävligt jobbigt med tratten..går in i saker hela tiden..
fastnar o grejjer.. första dagen trodde hon ju inte ens
att hon kunde göra sina behov ute :O










Inga kommentarer: